Super Bowl 42

Om mindre än 24 timmar så kickar Super Bowl 42 igång. Detta år är det i Arizona. Förra året var det i Miami. Ett regnigt sådant.
Matchen kommer att gå mellan New Englad Patriots och New York Giants.

Men, för er som sov under slutspels-perioden kör vi en liten klassisk resume a la Svanholm-special!  ´Men först ska vi köra en liten allmän resume över säsongen. Vad har varit bra, vad har varit dåligt.
Det som har varit mest uppmärksamt i år tycker jag är att det har varit väääääldigt mycket return-TD. Alltså, man har retunerat kickoffs och punts upp till TD. Vilket är kul. Verkar som lagen har laggt ner mycket tid och energi på att hitta bra retuners. Snabba och kvicka. 
Sen är det en grejj jag kom att tänka på här om dagen. Många lag har skiffat QB under säsongen. Pga att dom har varit värdelösa. Det är väl åtminstonde 6-7 lag som jag vet har bytt ut sina QBn efter halva säsongen. Bears, Jaguars, Jets för att nämna några.
Men nu till resumen.


Jag skippar wildcarden för annars blir det så jääääääävla många lag.
Så vi börjar istället med Divisional Playoffs AFC. (Vad detta betyder orkar jag inte förklara. Kolla närmare på nfl.com)

Hur som helst, första matchen är Jacksonville vs New England. Vad kan man säga om det? Jacksonville har spelat som vilket jävla kuklag som helst. Att dom kommit så här långt är väl bara tur. Att inte Pittsburgh kunnat stoppa dom i wild-card mathcnera är för mig en gåta. Är Big Ben så mycket värdelösare än Garrard?
Anyway, inte så mycket mer man kan säga om det. New England piskade skiten ur hela laget inkl tränarstaben, cheerleaders och dom få suportranra som var där. Konstigt? nej, inte ett dugg. Mer förklaring kommer senare.
image24 Dom tog inte många yard på backen i år.

Andra matchen i AFC playoffs var mellan San Diego Chargers och mitt favoritlag Indianapolis Colts. Förra gången dom två lagen möttes fick Colts så jävla mycket pisk så att det var skämmigt. Manning kastade 6 jävla interceptions. Det är typ vad han gör på ett år kanske. Dom släppte även in en punt return till TD och en kickoff retunr till TD.
Denna match var inte mycket bättre den. Colts blev rövknullade av detta lag som jag visste redan i början av säsongen att dom skulle vara en pina i arslet. Dock skäms jag över Colts presstation denna match. Marwin Harrysson kommer tillbaka efter en lång knäskada. Han kunde fan inte stannat kvar på bänken. Jävla sopa!
Colts defence som har varit kungar hela säsongen spelade som vilket jävla svensk division 1 lag som helst. Sunkigaste jag sett.
image25 Peyton Manning. Vald till årets MVP många gånger.

New York Giants VS Dalls  Cowboys. Giants QB, Eli Manning, är lillebrosa till Peyton Manning (ja, min favorit) som vann super bowl förra året kommer spela i super bowl detta år. Lite roligt. Hur som helst. I början av säsongen såg Giants ut att packa ihop efter några veckor och inget kunde stoppa Dallas. Men, tji fick vi alla. Giants piskade skiten ur Dallas. Vilket jag tycker är skitkul för då kan jag reta Stefan till oändelse!
image26 Käka gräs Romo-helvete!!

Seattle Seahawks vs Green Bay Packers.
Har inte mycket att säga om denna match. Såg den lite i början. Stängde av tvn asgarvande över att Seattle spelade som ett peewee-lag. Om Green Bay kan man väl bara säga, Old man still got it! Alla credits till gubben Brett Favre.
image27

AFC Champianship gick sedan mellan, alldeles riktigt, New England fucking jävla Patriots med sin fucking jävla hor Tom Brady VS San Diego Chargers.
Såg inte denna matchen bara för att jag numera hatar bäggen lage mer än allt annat på denna jord. End of story.

NFC champianship gick mellan New York Giants VS Green Bay Packers.
Innan denna match trode jag verkligen att Green Bay skulle vinna hyffsat lätt.
Icke sa nicke.  Väldigt jämt var det men Eli Manning visade att han är lika grym som storebrosan
och piskade till Bret Favre med hela 23 mot 20 poäng.
kul denna match var att det var närmare 23 grader minus och totall snöstorm.
image28 Old man still got it!

Så, New Englad Patriots med Tom fucking Brady mot New York Giants med Eli Manning i Super Bowl. 
Detta kan bli väldigt intressant. New England har inte förlorat en enda match denna säsong. Dom har väl spelat runt en 18-19 matcher nu i år och inte en enda förlust. Det är faktiskt lite imponerande.
Dock tror jag Eli kommer ha sån press på sig att vinna detta att han faktiskt lyckas göra det. Patriots defence kommer bli översprugna. Teddy Brushci har blivit så gamal och grå att han inte hinner med i svängarna. Patriots offence kan ju inget annat än att passa och luftområden kontrollerar Giants defence.
inget snack om saken. jag tror på en jämn match men att Giants faktiskt vinner.
image29   image30
Tom Brady                                                 Eli Manning

Det var mitt tycke och tänke om säsong 2007.
Nästa helg är det Pro Bowl. Men mer om det då.
puss och kram alla.


P.S. 
Årets snyggaste Cheerleaders var utan tvekan Tampa Bay Buccaneers.
Riktigt heta outfits. mumms.
image31 image32image33image35image36

Skulle kunna lägga upp hur mycket cheerleader-bilder som helst.
Men, det voer ju äckligt och sexistiskt av mig och många blir säkert
jätteupprörda. ;)


Kommentarer
Postat av: Guess who:D

Det mest intressanta av hela det här inlägget var nog cheerisarna....

2008-02-04 @ 23:11:26
Postat av: Elin

Tycker nog allt att du kan lägga upp mer bilder på dom. ;)

2008-12-06 @ 12:19:08
URL: http://elinsvensson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0