Fotomässa

Idag var jag på fotomässan i Älvsjö med pappa. Det var väldigt kul.
Mässan var kantad av kameror, stativ, objektiv, massor av bilder och tavlor och fula estetbrudar.
Men hur som helst.

 
En D3a med en 600mm f4.5 (typ). Mycket mjauu på det. Dock tyckte plånboken
att han skulle stanna i väskan.


Vi var bara på 2 ½ seminarier. Den ena var Nikons grundkurs om fotografering.
Väldigt basic men ändå intressant.
Den halva var skittråkig. Det var Adobe som hade en föreläsning om Elements.
jag trode det skulle vara om CS4, men där hade jag fel.
Den andra var jävligt bra. Det var, min favorit, Mattias Karlsson från Moderskeppet.
Jag har hört han prata tidigare. Han har ett väldigt bra sätt att förklara saker.
Han förklarar på ett skämtsamt sätt och förståligt sätt. Mycket bra.
Denna gång pratade han om hur man skriver ut bilder. Lite olika inställningar och beskärningar
och andra trixiga grejjer.


Pappa var och kladdade på en D3a flera gånger. Hoppas han får ändan ur vagnen
och köper en snart. Tror det sker nästa vecka faktiskt. ;)
Lovar då att fixa en gruppbild på alla våra kameror, objektiv, utrustning, etc.

Jag var och kollade på stativ och fy fan vad dyra dom är. Ush.
Dock behöver jag ett nytt.

Och tyvärr, var ju Canon där och förpestade omgivningen.



Anyway. Träning i morrn. Ska bli lajbans. Ska blogga om lite annat skit i morn.
Stay tuned!!


P.S. Ska göra om designen på bloggen också. En header är på G också. Wii!!

Kommentarer
Postat av: sebbe

håller med om att canon va på mässan o förpestade omgivningen. Men annars va jag nöjd med själva mässan kanske hadde vart lite roligare med ett par hundra tusen i plånboken:P kolla gärna in min blogg

http://sebbeskog.blogspot.com



2008-11-16 @ 23:53:35
URL: http://sebbeskog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0