Söndagsfunderingar

Jajamän. Dagens söndagsfunderingar. Det är den 23 November.
Har precis kollat på matchen mellan Baltimore Ravens vs Philadelphia Eagles.

I dag så undrar jag lite varför alla blir så förvånade över att det kommer snö helt plötsligt?
SMHI har i flera dagar sagt att det kommer snö i helgen, men ändå är alla helt förvirrade och
vet inte vart dom ska ta vägen när det kommer lite vitt puder på marken. Byta till vinterdäck verkar
folk ha problem med och kör istället som om det vore sommar. Själv tog jag det med ro som alltid.
Visst, jag hade också sommardäck i helgen men jag körde iallfall sansat. Nu har jag bytt till vinterdäck.
Dom gör nog sin sista säsong dock.

Sen till det andra, hur jävla svårt kan det vara att ploga vägarna när det kommer snö? Natten till lördag snöade det som fan i Norrtälje kommun. När jag åkte in till stan vid 14 tiden var det fortfarande inte blogat på en enda jävla väg. Inte ens inne i stan, om man inte räknar dom privata fastighetsskötarna. Men kommunens plogbilaran såg man inte ens skymten av. Inför lite amerikansk-justice i Sverige och stämm och lynsha den jäveln som bestämmer och nu har klantat sig. För som jag sa tidigare, snön kommer inte helt plöstligt bara så där. Jo, visst den faller plötsligt. Men man vet minst 1 dag innan att det kommer komma snö och det blir halt. Då sätter man några chaffisar i stand-by för att sen rycka ut och ploga när det behövs. Ja du, Kjell fucking Jansson, nu när du sitter där på tronen (vilket inte kommer vara så länge till) så bör du ju göra nått åt det. Din jävla sopa!!!!

Slut för mig.


Kommentarer
Postat av: Elin

hm. du har missat blogga nytt idag. du borde göra det innan du sover :P och sen så vet ju alla att folk vid stockholm inte han köra bil, och då blir det värre om dom ser lite snö :P

2008-11-30 @ 22:33:51
URL: http://elinsvensson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0