Söndagsfunderingar

Ja, detta är ett litet koncept jag kom på här om dagen.
Dock vette tusan om det kommer hålla i sig.
Dom funderingarna jag tänkte ta upp idag kommer från en och samma helg.
Vilket är två helger sen när jag var nere i Gööööteborjj!!

När jag var på väg till Arlanda från jobbet så stötte jag på köer
vid stora väsby, som vanligt. Men frågan är, varför blir det sånna köer just där?
Jag vet att just detta fenomen händer ibland i Stockholm.
Det är inga påfarter, avfarter, avsmlaninngar eller nått sånt tjibbel.
Det blir bara kö och efter ca 2 km så bara...plopp kan man helt plötsligt öka
från 40 till 110 igen. Vadan detta jävla problem?

Sen när jag är på flygplatsen så ska jag gå igenom säkerhetskontrollen.
Och bara här har vi ju direkt 2 problem. Det första är alla kärringar och gubbar över 60 år.
Ja, är ni över 60 år så är ni gamla och fosiler!
För ni verkar inte ha förstått det där med att tiderna ändrats och att säkerheten just nu är lite
hårdare än från den tiden då ni började flyga, det vill säga 1904 då det första planet uppfanns!
Sluta gnälla över att ni inte får ta med er vätskor i handbagaget. Ja, jag vet att det är en töntig regel.
Min hårgele var jag nära att få slänga, men det handlar om inrikes!! Längsta inrikesresan från Arlanda
tar max 70 minuter! Jag tror ni överlever!!!
Och det där med säkehetskollen på arlanda, finns det nått mer ineffektivare jönsar?
I USA när vi skulle gå igenom säkerhetskontrollen på Chicago för att åka inrikes till Indianapolis så var det säkerligen
5 gånger så mer passagerare än på arlanda, men det gick fan i mig 3 gånger så fortare. Det var mer struktuerat
man fick instruktioner långt bak i kön innan man ens såg metalldetektorerna. Varför kan dom inte vara så på arlanda?

Jag hade massa funderingar förut. Men dom har jag glömt bort.
Och, ni ska inte tro att jag är en massa grinig hela tiden och går runt och muttrar hela tiden.
Tvärtom, jag är en väldigt glad mäniska. Det är bara det att jag gillar att gnälla lite. :P


Kommentarer
Postat av: Elin

Hm, gamla tanter och gubbar är långsamma, och så vill dom ha det på det sättet det alltid har varit på. Det kommer inte att ändras på alls. För dom är så envisa... Sen så är dom säkerligen mer effektiva i USA för att dom är rädda för massa stämningar och personalen på arlanda är bara där för att göra stressade människor mer stressade... och vara ivägen då man vill bort därifrån typ.

2008-11-17 @ 18:06:36
URL: http://elinsvensson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0