Fundering

Ensam idag igen och då kom jag att tänka på en sak som jag upplevde i gymnasiet.

När man sitter utanför nåns kontor och väntar på ett möte så kommer sen personen man ska träffa, men han/hon ursäktar sig med att gå på toa först.

Sen när personen kommer tillbaka uppstår ett problem. När man träffar nån så brukar man ju skaka hand som artigheten kräver.

Men eftersom personen har varit på toa så har personen förhoppningsvis tvättat sina händer.
Så då är frågan, blöta eller torra händer?
Är dom blöta så kan dom vara blöta från vattnet i handfatet eller att det är kiss på dom.
Är dom torra kan det vara för att dom är ordentligt torkade eller helt enkelt inte tvättade efteråt.

Så frågan är då, blöta eller torra händer?

Tillbaka till min gymnasietid, satt utanför en persons rum som jag skulle träffa. Personen går på toa och kommer tillbaka och vi skakar hand. Händerna? lite lätt blöta.

Kommentarer
Postat av: Elin

hm... ibland så är du lite knäpp, och ibland lite mer knäpp än bara lite....

2009-12-11 @ 13:29:16
URL: http://elinsvensson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0